www.lapensie.ro

martie 23, 2009

Zilele trecute, la insistentele parintilor mei, am intrat pe un site interesant  http://www.lapensie.ro . Acolo sunt niste programele interesante- le dai data nasterii si ele iti zic cand poti iesi la pensie, punctele de pensie etc. Dupa ce am ajuns la concluzia ca functionarele de la Casa de Pensii a municipiului Bucuresti si-au facut datoria intocmai (pentru ca informatiile lor erau identice cu cele care au reiesit din interogarile noastre de pe site) m-am gandit ca n-ar fi rau sa ma interesez si eu . Si am facut-o ….

„ Va puteti pensiona la limita de virsta dupa anul 2036 luna Aprilie la virsta standard de pensionare de 60 ani daca indepliniti conditia stagiului minim de cotizare de 15 ani. Stagiul standard complet de cotizare este de 30 ani.*

Va puteti pensiona anticipat dupa anul 2031 luna Aprilie la virsta de 55 ani daca indepliniti conditia stagiului complet de cotizare pentru pensionare anticipata de 40 ani.*

Va puteti pensiona anticipat partial dupa anul 2031 luna Aprilie la virsta de 55 ani** daca indepliniti conditia stagiului de cotizare pentru pensionare anticipata partiala de peste 30 ani.”

Am facut un exercitiu de imaginatie si m-am vazut pe mine la 55 de ani …. Avand in vedere conditiile in care traim, poluarea, E-urile, osteoporoza care distruge oasele femeilor eu zic ca la 60 de ani nu o sa mai pot pacali pe nimeni ca sunt interesata de job-ul meu. Cel putin asa cred eu acum…. Deci, clar la 55 de ani voi fi la pensie ca vechime am in munca, Slava Domnului…

Asta inseamna peste aproximativ 22 de ani ) Ce as putea face in 22 de ani ca sa pot sa intru intr-o alta etapa a vietii mele cu zambetul pe buze si multumita de ceea ce am facut ?

Un copil sau doi. Teoretic, din punct de vedere medical, as putea face si trei dar asta ar insemna sa stau cel putin 6 ani in concediu de crestere a copilului plus ca, sa zicem ca as avea cu cine sa-i fac, este posibil ca dupa tot acest maraton de facut copii sa fiu lasata balta…. Cine ar mai putea suporta o femeie cu toane, grasa, care sta acasa si face mancare, merge in parc si urla la copii sa nu se mai atinga de rahateii de caine ?! Deci, in conditiile astea o sa ma limitez doar la un copil, maxim doi (se mai intampla sa ti se dea cu varf si indesat )

Un barbat – pentru ca sa pot avea un copil trebuie sa recunosc ca mai intai imi trebuie un barbat. Asta e adevarul …. Asadar, conditia esentiala (dar nu singura) este sa-si doreasca un copil. Si asta cat mai repede. Nu de alta dar mai am cam 7 ani pana la premenopauza. Pentru cine nu stie ce e asta, printe multe alte reactii mai mult sau mai putin ciudate se numara si schimbarea brusca a dispozitiei. ) nu ca nu as avea de pe acum asa ceva dar se pare ca atunci se va inrautati situatia in mod dramatic.

 Nota : Nu stiu de ce l-am bagat pe barbat aici….. ca doar nu-l fac eu dar trebuie sa-l “achizitionez” cumva, depinde de mine sa-l gasesc.

O casa . Cand zic casa nu ma gandesc la o chestie mica in care sa nu am loc, sa ma lovesc de toate mobilele, sa duc hainele groase la mama si cand vine iarna sa mi le iau, sa ma tot gandesc unde sa pun lampadarul pe care l-am primit de la prieteni astfel incat sa nu se supere si tot asa. As vrea o casa cu 4 camere, cu o curticica in fata ca in filmele americane si cu garaj… in care sa se afle, pe langa biciclete, trotinete, carucior cu umbrelutza, cutii cu reviste, plapuma de la mama si scule, si o …..

Masina – la cum am avut eu noroc pana acum de masina ….. nu-mi doresc decat ceva care sa ma ajute sa nu ma mai rog de toata lumea sa ajung in nu stiu ce mall, sa nu mai fiu mirata in IKEA cand vad ca un turn-cd de 2 m nu e impachetat intr-o cutie de pantofi ci e intr-o ditamai cutia mai mare si decat mine …..

Eu zic ca daca as avea tot ce am enumerat mai sus si daca as mai adauga si sanatatea, a mea si a celor din jurul meu, linistea sufleteasca, buna intelegere, intelepciunea as putea iesi la pensie nu cu zambetul pe buze si razand in hohote.

Cu siguranta ca si injumatatind “lista” as iesi bine dar cu conditia sa fie insotita de sanatate, liniste si intelepciune….

Si daca stau si ma gandesc ar fi bine si daca as fi doar sanatoasa, linistita si inteleapta la 55 de ani dar as avea doar un zambet amar pe buze si nu din cauza colegilor care s-au gandit sa-mi faca un lampadar cadou.

Lasă un răspuns

